Terug Besluit  GRD - Gemeenteraad

Gepubliceerd op 25/02/2025
do 20/02/2025 - 20:00

5. Jaarlijkse rapportering klachtenprocedure - Kennisname.

Aanwezig: Luc De Meyere, Voorzitter van de gemeenteraad
Patrick De Greve, Burgemeester
Claudine Bonamie, Franky Cornelis, Bart Van de Keere, Tom Lacres, Schepenen
Kristof Goethals, Stefan Van Hee, Sylvie Van De Velde, Ria Vanhyfte, Niels Boelens, Caroline Meire, Natasja De Meyer, Douglas Van Tomme, Kathy Ingels, Kyena Elias, Arne Ryckaert, Daphny Roegiers, Gemeenteraadsleden
Melina Van Audenaerde, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Ines De Causmaecker, Gemeenteraadslid

De gemeenteraad neemt kennis van de ontvankelijke klachten voor het jaar 2024.

Volgens het klachtenreglement van lokaal bestuur Sint-Laureins dienen de ontvankelijke klachten jaarlijks voorgelegd te worden aan het college van burgemeester en schepenen en de gemeenteraad.

  • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald titel 6, hoofdstuk 1, artikel 302-303.
  • De beslissing van de gemeenteraad van 17 maart 2022 waarbij het reglement klachtenbehandeling lokaal bestuur Sint-Laureins werd goedgekeurd.

Ter verhoging van de betrokkenheid van de burger heeft het lokaal bestuur op 17 maart 2022 een klachtenreglement goedgekeurd, conform de verplichting uit het decreet lokaal bestuur.

Het reglement schrijft voor dat er jaarlijks wordt gerapporteerd naar het college van burgemeester en schepenen en naar de gemeenteraad.

De ontvankelijke klachten werden voorgelegd aan het managementteam op 10 februari 2025.

In het jaar 2024 werden 3 ontvankelijke klachten behandeld.

Enig artikel- De gemeenteraad neemt kennis van de ontvankelijke klachten voor het jaar 2024.