Terug
Gepubliceerd op 24/05/2024

Besluit  GRD - Gemeenteraad

do 16/05/2024 - 20:00

16. Wijziging reglement subsidiëring jeugdwerkinitiatieven met ingang van 1 augustus 2024 voor onbepaalde duur - Goedkeuring.

Aanwezig: Jan Roets, Voorzitter van de gemeenteraad
Franki Van de Moere, Burgemeester
Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Schepenen
Patrick De Greve, Bart Van de Keere, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter, Gemeenteraadsleden
Melina Van Audenaerde, Algemeen directeur

Het reglement subsidiëring jeugdwerkinitiatieven, laatst gewijzigd op 16 mei 2019, wordt gewijzigd.

Na evaluatie en overleg van de jeugdraad, werd geconcludeerd dat er bijsturing nodig is aan het reglement dat de subsidiëring voor jeugdwerkinitiatieven regelt. 

  • Het jeugddecreet van 23 november 2023;
  • Het decreet van 20 januari 2012 houdende een vernieuwd jeugd- en kinderrechtenbeleid, het laatst gewijzigd bij het decreet van 10 juli 2020;
  • Het decreet van 6 juli 2012 houdende de ondersteuning en stimulering van het lokaal jeugdbeleid, gewijzigd bij de decreten van 3 juli 2015, 18 november 2016 en 22 december 2017;
  • Het decreet van 22 december 2017 houdende de subsidiëring van bovenlokaal jeugdwerk, jeugdhuizen en jeugdwerk voor bijzondere doelgroepen.
  • De beslissing van de gemeenteraad van 22 december 1998 waarbij het reglement betoelaging jeugdwerkinitiatieven werd goedgekeurd en laatst werd gewijzigd op 16 mei 2019;
  • Het positief advies van de jeugdraad van 8 februari 2024, die de definitieve versie van het bijgewerkte reglement goedkeurt. 

Tijdens de jeugdraad van 16 februari 2023 gaf jeugdhuis Opsenter aan dat de tegemoetkoming die zij momenteel ontvangen via de gemeentelijke subsidie voor jeugdwerkinitiatieven, niet in verhouding staat tot die van andere jeugdwerkinitiatieven. Na uitvoerig overleg en evaluatie van de jeugdraad werd geconcludeerd dat deze opmerking terecht is. Ook de voorwaarden waaraan jeugdhuis Opsenter moest voldoen om een hogere tegemoetkoming te verkrijgen, waren niet langer realistisch in de huidige tijd. 

De jeugdconsulente heeft door de jaren heen ook enkele punten opgemerkt die aan verandering toe waren.

De voorgestelde wijzigingen werden voorgelegd aan de jeugdraad op 8 februari 2024 en positief geadviseerd.

Voorstel tot wijziging: 

  • Art 1.3: De aanvragen worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen via de individuele aanvraagformulieren of via de jaarlijkse subsidieaanvragen van de jeugdwerkinitiatieven. Op de gemeentelijke jeugddienst en op de gemeentelijke website zijn hiertoe aanvraagformulieren beschikbaar. 
  • Volgende zin werd eveneens toegevoegd aan punt 1.3: In het geval van artikel 1.2 (actief in jeugdwerk buiten Sint-Laureins) wordt ook een bewijs opgevraagd waaruit blijkt dat er in de gemeente waar hij actief is geen terugbetaling mogelijk is.
  • Voor alle verengingen is de volgende zin toegevoegd aan het artikel "algemene voorwaarden": lid zijn van een koepel, steunpunt of federatie. Voor speelpleinen geldt de Vlaamse Dienst Speelpleinwerking en voor jeugdhuizen geldt Formaat als koepelorganisatie. 
  • Art 3.2: in de huidige tabel was er discussie mogelijk doordat de volgende trap met hetzelfde cijfer start. Dit werd eveneens toegepast bij de tabel aangaande de mandagen:
  • Huidige notatie aantal leden   Aangepaste notatie aantal leden
    Leden Punten Leden
    Minimum 20 1 Minimum 20
    20 tot 30 2 21 tot 30
    30 tot 40 3 31 tot 40
    40 tot 50 4 41 tot 50
    50 tot 60 5 51 tot 60
    60 tot 70 6 61 tot 70
    70 tot 80 7 71 tot 80
    80 tot 90 8 81 tot 90
    90 tot 100 9 91 tot 100
      10 101 tot 120
      11  121 tot 140
      12  Meer dan 141

  • Activiteiten van de jeugdraad: de activiteiten van de jeugdraad worden nu ook meegerekend voor alle jeugdwerkinitiatieven, niet alleen voor jeugdbewegingen. De gewenste aanwezigheid wordt ruim voorafgaand aan de activiteit vastgelegd door de jeugdraad. Dit is geen voorwaarde om subsidie te bekomen, het is wel een mogelijkheid om de subsidie te verhogen. 
  • Jeugdhuis:de grootste veranderingen worden doorgevoerd op vraag en voor jeugdhuis Opsenter. De stap naar een betoelaging van 750 euro wordt verkleind en er wordt een trap van 1.000 euro toegevoegd. Dit ziet er als volgt uit: 

    Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een toelage van 500 euro:

    • minstens 12 uitgewerkte, open en breed aangekondigde activiteiten per jaar aanbieden, expliciet gericht naar de doelgroep van tieners, adolescenten en jongvolwassenen, binnen het domein van vorming, ontspanning, informatie of ontmoeting;
    • het jeugdhuis stelt zich open op de meest geschikte vrijetijdsmomenten voor de doelgroep tieners, adolescenten en jongvolwassenen, hoofdzakelijk in het weekend;
    • het jeugdhuis stelt zich open op ten aanzien van de andere jeugdwerkinitiatieven en de jeugdraad. Participatie en samenwerking met deze plaatselijke jeugdwerkinitiatieven en de jeugdraad worden hierbij nagestreefd.

    Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een nog hogere toelage van 750 euro:

    • aanbieden van ledenkaarten met bijkomende ledenvoorwaarden;
    • aanbieden van een activiteit aan een doelgroep afwijkend van de reguliere werking in Sint-Laureins;
    • Jeugdraad
      • Algemene vergadering
        Aanwezigheid op de algemene vergadering van de gemeentelijke jeugdraad (minstens 75% van de vergaderingen);
      • Activiteiten van de jeugdraad
        Aanwezigheid op de activiteiten van de jeugdraad. De gewenste aanwezigheid wordt ruim voorafgaand aan de activiteit vastgelegd door de jeugdraad.         

    Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een nog hogere toelage van 1.000 euro:

    • een samenwerking met andere socio-culturele verenigingen van de gemeente, bv. samen een activiteit aanbieden;
    • organisatie van een relevant vormingsmoment voor de doelroep jeugd, minstens 2 keer per jaar.
Publieke stemming
Aanwezig: Jan Roets, Franki Van de Moere, Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Patrick De Greve, Bart Van de Keere, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter, Melina Van Audenaerde
Voorstanders: Jan Roets, Franki Van de Moere, Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Patrick De Greve, Bart Van de Keere, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

Art. 1- Het reglement subsidiëring jeugdwerkinitiatieven, laatst gewijzigd op 16 mei 2019,  wordt gewijzigd als volgt: 

1. Toelagen inzake het volgen van kadervorming en organiseren van planningsdagen

Artikel 1.1

Binnen de betoelaging van de Vlaamse Regering, volgens het decreet van 6 juli 2012 houdende de ondersteuning en de stimulering van het lokaal jeugdbeleid en de bepaling van het provinciaal jeugdbeleid, zal minimaal 10% van het voor de gemeente Sint-Laureins voorziene bedrag begroot worden voor de ondersteuning en betoelaging van kadervorming door erkende jeugdorganisaties.

Artikel 1.2

Wie als vrijwilliger actief is binnen het jeugdwerk van Sint-Laureins kan een aanvraag tot terugbetaling van gevolgde cursussen of vormingsdagen met betrekking tot kadervorming indienen.

Wie actief is in jeugdwerk buiten Sint-Laureins maar in Sint-Laureins woonachtig, kan een aanvraag tot terugbetaling indienen, indien Zij geen gebruik kan maken van terugbetaling van kadervorming in de gemeente waar hij zich inzet.

Artikel 1.3

De aanvragen worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen via de individuele aanvraagformulieren of via de jaarlijkse subsidieaanvragen van de jeugdwerkinitiatieven.

Op de gemeentelijke jeugddienst en op de gemeentelijke website zijn hiertoe aanvraagformulieren beschikbaar. Bij twijfelgevallen kan het college van burgemeester en schepenen een advies vragen aan de jeugdraad.

Bij het aanvraagformulier dient een door de erkende jeugdorganisaties afgeleverd attest met vermelding van data, inhoud van de gevolgde kadervorming, kostprijs, identiteit en rekeningnummer van de persoon die de kadervorming volgde, bijgevoegd te worden.

In het geval van artikel 1.2 (actief in jeugdwerk buiten Sint-Laureins) wordt ook een bewijs opgevraagd waaruit blijkt dat er in de gemeente waar hij actief is geen terugbetaling mogelijk is.

Artikel 1.4

De tussenkomst in de betoelaging van de kadervorming wordt evenredig verdeeld onder het aantal aanvragen.

Artikel 1.5

Bij de aanvragen wordt de volgende periode in aanmerking genomen:

    • van 1 september van het vorig kalenderjaar tot en met 31 augustus van het lopende kalenderjaar.

De aanvragen worden uiterlijk 30 september ingediend; de uitbetaling wordt voorzien uiterlijk eind december. Het college van burgemeester en schepenen kent de bedragen toe.

Artikel  1.6
Planningsdag(en) voor jeugdwerkinitiatieven

Artikel 1.6.1

Jeugdwerkinitiatieven kunnen een subsidie voor planningsdag(en) voor de leidingsploeg ontvangen. Onder planningsdag(en) worden vergaderingen verstaan waar met minstens 60% van de leidingsploeg de werking, organisatie en programmatie van de vereniging gepland wordt, dit gedurende minstens 3 dagdelen, buiten de gewone vergaderingen om.

Artikel 1.6.2

Het verslag van de planningsdag(en) wordt ingediend bij het college van burgemeester en schepenen samen met de jaarlijkse subsidieaanvragen van de jeugdwerkinitiatieven.

Artikel 1.6.3

Per dagdeel (voormiddag, namiddag en avond) is een subsidiëring van 25 euro voorzien.

Per werkjaar (1 september – 31 augustus) kunnen per vereniging maximum 5 dagdelen planning (een maximumbedrag van 125 euro) gesubsidieerd worden.

Uiterlijk eind december wordt de uitbetaling op basis van de ingediende verslagen doorgevoerd.

Artikel 1.7

Budgetten voor planningsdagen en kadervorming kunnen onderling gewisseld worden als de respectievelijk voorziene bedragen onvoldoende blijken.


2. Tussenkomst in de vervoersonkosten voor jeugdwerkinitiatieven van en naar (meerdaagse)activiteiten en planningsdagen

Artikel 2.1

Vervoersonkosten van en naar activiteiten en planningsdagen

Jaarlijks wordt een bedrag voorzien om de vervoersonkosten van en naar activiteiten en planningsdagen, georganiseerd door erkende jeugdwerkinitiatieven, te subsidiëren. Het kan hier gaan om terugbetaling van onkosten met busvervoer of openbaar vervoer.

De tussenkomst in de betoelaging wordt evenredig verdeeld onder het aantal aanvragen en volgens het voorziene bedrag. De kostenbewijzen dienen bijgevoegd te worden bij de jaarlijkse subsidieaanvragen van de jeugdwerkinitiatieven. De uitbetaling is voorzien eind december.

Artikel 2.2

Kampmaterialenvervoer

Er wordt eveneens een subsidie voor kampmaterialenvervoer voorzien. Het kamp, georganiseerd door een erkend jeugdwerkinitiatief, moet aan volgende voorwaarden voldoen:

    • het aantal deelnemers aan het kamp is minimum 15, leiding inbegrepen;
    • alleen erkende jeugdwerkinitiatieven komen in aanmerking;
    • het minimum aantal overnachtingen op de verblijfplaats is 4;
    • de verblijfplaats moet gelegen zijn in België of de provincie Zeeland (NL);
    • alleen het materiaal dat niet als persoonlijke bagage kan opgestapeld worden in trein, bus of op de fiets, komt in aanmerking;
    • elk jeugdwerkinitiatief dient zelf op zoek te gaan naar een geschikt vervoersmiddel, naargelang het te vervoeren materiaal;
    • het gemeentebestuur zal via een subsidie een tussenkomst verlenen in de kilometerkosten, zijnde het wettelijk tarief voor reiskosten bij de openbare diensten. Deze vergoeding zal automatisch aangepast worden, telkens ze aangepast wordt voor het overheidspersoneel. Het aantal kilometer dat zal vergoed worden is maximaal tweemaal de heen- en terugreis.

Bij de aanvragen wordt de volgende periode in aanmerking genomen:

    • van 1 september van het vorig kalenderjaar tot en met 31 augustus van het lopende kalenderjaar.

De aanvragen worden uiterlijk 30 september ingediend; de uitbetaling kan worden voorzien uiterlijk eind december. Het college van burgemeester en schepenen kent de bedragen toe.


3. Subsidiemogelijkheden voor jeugdbewegingen

Artikel 3.1

Algemene voorwaarden

Om erkend te worden als jeugdbeweging moet men aan volgende punten voldoen:

    • werking hebben in groot Sint-Laureins;
    • minimum 20 leden hebben tussen 6 en 25 jaar, inclusief leiding;
    • minimum 1 begeleider (ouder dan 16 jaar), per 10 jongeren;
    • minimum 1 gebrevetteerde leider hebben;
    • minimum 15 activiteiten per jaar met telkens een duur van minstens 2 uur per activiteit;
    • lid zijn van een koepel, steunpunt of federatie.

Bij het voldoen aan deze voorwaarden, komt men in aanmerking voor een basistoelage van het gemeentebestuur. Deze bedragen worden ad nominatum ingeschreven in de lijst van de niet-verplichte uitgaven die bij het jaarlijkse budget aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.

Artikel 3.2

Bijkomende subsidiemogelijkheden

De middelen van de Vlaamse Gemeenschap die worden voorzien ter ondersteuning van het lokale jeugdbeleid, worden naar jeugdbewegingen toe via een puntenstelsel verdeeld.

Het voorziene bedrag voor jeugdbewegingen, wordt verdeeld onder de vorm van toelagen waarvan het bedrag afhankelijk is van een berekening op basis van het behaalde puntenaantal op de hieronder vermelde kwaliteitscriteria met betrekking tot aantal leden, aantal gebrevetteerde leid(st)ers, aantal activiteiten, de organisatie van een meerdaagse activiteit en/of kamp. 

Aantal leden van 6 tot en met 25 jaar (leiding inbegrepen)

Leden

Punten

Minimum 20

1

21 tot 30

2

31 tot 40

3

41 tot 50

4

51 tot 60

5

61 tot 70

6

71 tot 80

7

81 tot 90

8

91 tot 100

9

101 tot 120

10

121 tot 140

11

Meer dan 141

12

Leiding

Totaal aantal begeleiders in het bezit van een attest ‘Animator in het jeugdwerk’

    • Per leider/leidster die een attest ‘Animator in het jeugdwerk’ heeft behaald, kan men 1 punt verdienen.
    • Per leider/leidster die een attest ‘Hoofdanimator in het jeugdwerk’ heeft behaald, kan men 3 punten verdienen.

De hoogste in rang van de animatorattesten telt mee in de puntenberekening.

Jeugdraad

    • Algemene vergadering:

Aanwezigheid op de algemene vergadering van de gemeentelijke jeugdraad (minstens 75% van de vergaderingen) = 20 punten.

    • Activiteiten van de jeugdraad:

Aanwezigheid op de activiteiten van de jeugdraad. De gewenste aanwezigheid wordt ruim voorafgaand aan de activiteit vastgelegd door de jeugdraad = 20 punten.

Activiteiten met leden, per jaar (minstens 2 uur)

Leden

Punten

15 (basis)

5

16-20

10

21-25

15

26-30

20

31-35

25

36-40

30

Meer dan 40

35

Meerdaagse activiteiten met leden (maximum 2 meerdaagse activiteiten)

Voorwaarde:

    • minimum 2 overnachtingen;
    • minimum 10 deelnemers;
    • waarvan 2 leiders inbegrepen.

Kamp

Voorwaarde:

    • minimum 4 overnachtingen;
    • minimum 15 deelnemers;
    • waarvan 2 leiders inbegrepen. 

Aantal mandagen

Punten

60 - 100

20

101 – 150

30

151 – 200

40

201 – 250

50

251 – 300

60

301 – 350

70

351 – 400

80

401 – 450

90

451 - 500

100

Artikel 3.3

Procedure

Uiterlijk op 30 september dienen de jeugdbewegingen bij het college van burgemeester en schepenen de aanvraagformulieren in voor het berekenen van de subsidies. Het college van burgemeester en schepenen kent op basis van deze gegevens de bedragen toe.

Uiterlijk eind december wordt de uitbetaling op basis van de ingediende informatie doorgevoerd. 


4. Subsidiemogelijkheden voor speelpleinwerkingen

Artikel 4.1

Algemene voorwaarden

Om erkend te worden als speelpleinwerking moet men aan volgende punten voldoen:

    • werking hebben in groot Sint-Laureins;
    • kunnen beschikken over een vast speelterrein;
    • minstens 15 kinderen per dag hebben;
    • over minstens 2 gebrevetteerde (of eraan gelijkgesteld getuigschrift) begeleiders beschikken;
    • minimum 1 begeleider (ouder dan 15 jaar) per 20 kinderen;
    • minimum 15 dagen open zijn en minstens 3 uur per dag;
    • lid zijn van Vlaamse Dienst Speelpleinwerking vzw. 

Bij het voldoen aan deze voorwaarden, komt men in aanmerking voor een basistoelage van het gemeentebestuur. Deze bedragen worden ingeschreven in de lijst van niet-verplichte uitgaven die bij het jaarlijkse budget aan de gemeenteraad wordt voorgelegd. 

Artikel 4.2

Bijkomende subsidiemogelijkheden

Categorie en toelage

Voorwaarden  
Het bedrag van de toelage wordt toegekend aan de hand

van de indeling in volgende categorieën.

Categorie 1

Voorziene betoelaging:

1.500 euro

  • een totaal bereik van 50 kinderen;
  • minimaal 15 dagdelen van minimum 3 uur werking;
  • minimaal 2 gebrevetteerde leid(st)ers.

 

Categorie 2

Voorziene betoelaging:

2.000 euro

  • een totaal bereik van 150 kinderen; 
  • minimum 35 dagdelen van minimum 3 uur werking;
  • minimaal 5 gebrevetteerde leid(st)ers waarvan 2 attest hoofdanimator.

Categorie 3

Voorziene betoelaging:

2.500 euro

  • een totaal bereik van 250 kinderen; 
  • minimum 40 dagdelen van minimum 3 uur werking;
  • minimaal 8 gebrevetteerde leid(st)ers waarvan 2 attest hoofdanimator;
  • minimaal 4 activiteiten organiseren in volgende thema’s: milieuproblematiek, verkeersveiligheid, gezondheid.

 

Categorie 4

Voorziene betoelaging: 3.500 euro

  • een totaal bereik van 300 kinderen;
  • minimum 70 dagdelen van minimum 3 uur werking; 
  • minimaal 10 gebrevetteerde leid(st)ers waarvan 2 attest hoofdanimator;
  • minimaal 4 activiteiten organiseren in volgende thema’s: milieuproblematiek, verkeersveiligheid en gezondheid; 
  • minstens 1 gezonde dag per week inlassen waarbij geen frisdrank wordt aangeboden en fruit als tussendoortje wordt gegeven; 
  • Jeugdraad:
    • Algemene vergadering:
Aanwezigheid op de algemene vergadering van de gemeentelijke jeugdraad (minstens 75% van de vergaderingen).
    • Activiteiten van de jeugdraad:
Aanwezigheid op de activiteiten van de jeugdraad. De gewenste aanwezigheid wordt ruim voorafgaand aan de activiteit vastgelegd door de jeugdraad.      

 

Artikel 4.3

Procedure

Uiterlijk op 30 september dient de speelpleinwerking de nodige gegevens in voor het berekenen van het subsidiebedrag bij het college van burgemeester en schepenen. Op basis van bovenvermelde regeling kent het college van burgemeester en schepenen het definitieve bedrag toe.

Uiterlijk eind december wordt de uitbetaling op basis van de ingediende informatie doorgevoerd.


5. Subsidiemogelijkheden voor jeugdhuizen

Artikel 5.1

Algemene voorwaarden

Voor het ontwikkelen van een jeugdhuiswerking ontvangt een jeugdhuis een forfaitaire basistoelage vanwege het gemeentebestuur bij het voldoen aan de voorwaarden zoals opgemaakt in de huurovereenkomst met de vzw. Dit bedrag wordt jaarlijks vastgesteld en opgenomen in de lijst van niet-verplichte uitgaven die bij het jaarlijkse budget aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.

Artikel 5.2

Bijkomende subsidiemogelijkheden

Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een toelage van 500 euro:

    • minstens 12 uitgewerkte, open en breed aangekondigde activiteiten per jaar aanbieden, expliciet gericht naar de doelgroep van tieners, adolescenten en jongvolwassenen, binnen het domein van vorming, ontspanning, informatie of ontmoeting;
    • het jeugdhuis stelt zich open op de meest geschikte vrijetijdsmomenten voor de doelgroep tieners, adolescenten en jongvolwassenen, hoofdzakelijk in het weekend;
    • het jeugdhuis stelt zich open op ten aanzien van de andere jeugdwerkinitiatieven en de jeugdraad. Participatie en samenwerking met deze plaatselijke jeugdwerkinitiatieven en de jeugdraad worden hierbij nagestreefd.

Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een nog hogere toelage van 750 euro:

    • organisatie van een relevant vormingsmoment voor de doelroep jeugd, minstens 2 keer per jaar;
    • aanbieden van ledenkaarten met bijkomende ledenvoorwaarden;
    • aanbieden van een activiteit aan een doelgroep afwijkend van de reguliere werking in Sint-Laureins.
    • Jeugdraad:

- Algemene vergadering:

Aanwezigheid op de algemene vergadering van de gemeentelijke jeugdraad (minstens 75% van de vergadering)

- Activiteiten van de jeugdraad:

Aanwezigheid op activiteiten van de jeugdraad. De gewenste aanwezigheid wordt ruim voorafgaand aan de activiteit vastgelegd door de jeugdraad.

Bij het voldoen aan de hieronder vermelde voorwaarden, komt men in aanmerking voor een nog hogere toelage van 1.000 euro:

    • een samenwerking met andere socio-culturele verenigingen van de gemeente, bijv. samen een activiteit aanbieden;
    • organisatie van een relevant vormingsmoment voor de doelgroep jeugd, minstens 2 keer per jaar.

Om in aanmerking te komen voor een hogere toelage moeten alle voorgaande voorwaarden eveneens voldaan zijn.

Artikel 5.3

Procedure

Uiterlijk op 30 september dient het jeugdhuis de nodige gegevens in voor het toekennen van het subsidiebedrag bij het college van burgemeester en schepenen. Op basis van bovenvermelde regeling kent het college van burgemeester en schepenen het definitieve bedrag toe. Uiterlijk eind december wordt de uitbetaling op basis van de ingediende verslagen doorgevoerd.


6. Indieningstermijn

Het gemeentebestuur richt een schrijven aan de jeugdwerkinitiatieven vóór 1 september. Wie op 30 september zijn gegevens niet heeft binnengebracht, wordt hiervan verwittigd en krijgt tot uiterlijk 15 oktober de kans om zich in orde te stellen. Na 15 oktober verliest men 50% van het aandeel waarop men normaal gezien, bij tijdig binnenbrengen, had recht gehad.

Wie zijn gegevens op 3 november niet binnengebracht heeft, verliest zijn aanspraak voor de volle 100%. De uitbetaling gebeurt in de loop van de maand december. 


7. Overschottenregeling middelen Vlaamse Gemeenschap

In de eerste plaats zullen overschotten gebruikt worden om de kadervormingen te betalen als het hiertoe voorziene bedrag niet voldoet. Het resterende bedrag zal procentueel verdeeld worden onder de verschillende jeugdwerkinitiatieven van de gemeente.


8. Inwerkingtreding

Dit reglement treedt in werking vanaf 1 augustus 2024 voor onbepaalde duur.

Art. 2- Het gewijzigde reglement treedt in werking op 1 augustus 2024 voor onbepaalde duur en vervangt alle voorgaande reglementen betreffende de subsidiëring van jeugdwerkinitiatieven.

Art. 4- Dit reglement zal worden bekendgemaakt conform de daartoe geldende regelgeving.