Terug
Gepubliceerd op 23/11/2022

Besluit  GRD - Gemeenteraad

do 17/11/2022 - 20:00

18. Levering server- en netwerkinfrastructuur voor gemeente en OCMW - Goedkeuring lastvoorwaarden en gunningswijze.

Aanwezig: Jan Roets, Voorzitter van de gemeenteraad
Franki Van de Moere, Burgemeester
Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Schepenen
Patrick De Greve, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter, Gemeenteraadsleden
Melina Van Audenaerde, Algemeen directeur
Verontschuldigd: Bart Van de Keere, Gemeenteraadslid

Het bestek met nr. FIN/AKP/22036 en de raming voor de opdracht “Levering server- en netwerkinfrastructuur voor gemeente en OCMW”, opgesteld door de aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

In het kader van de opdracht “Levering server- en netwerkinfrastructuur voor gemeente en OCMW” werd een bestek met nr. FIN/AKP/22036 opgesteld door de aankoopdienst.

  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
  • De wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, meer bepaald artikel 41, §1, 1° (het geraamde bedrag excl. btw bereikt de drempel van € 215.000,00 niet), en meer bepaald artikels 2, 36° en 48 die een gezamenlijke realisatie van de opdracht in naam en voor rekening van meerdere aanbesteders toelaat.
  • Het Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.
  • Het Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
  • De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
  • Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.
  • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.
  • Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikelen 40 en 41, betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad.

De huidige serverinfrastructuur en netwerkinfrastructuur van lokaal bestuur Sint-Laureins is minimum 6 jaar oud en aan vervanging toe. Een deel van de hardware zit in het laatste jaar support en een ander deel wordt niet meer ondersteund. Een nieuwe server- en netwerkinfrastructuur is nodig. Het vervangen van de Switchen en de Firewalls worden optioneel in de opdracht voorzien.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

De duurtijd van de overeenkomst is langer dan 4 jaar, te verklaren door de langere garantie die standaard door de leveranciers wordt aangeboden, zijnde 5 à 6 jaar.

Het betreft een gezamenlijke opdracht waarbij het aangewezen is dat Gemeente Sint-Laureins de procedure zal voeren en in naam van OCMW Sint-Laureins bij de gunning van de opdracht zal optreden.

Gezamenlijk aankopen kan leiden tot aanzienlijke besparingen en administratieve vereenvoudiging.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 200.000,00 excl. btw of € 242.000,00 incl. 21% btw.

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0110-00/241000/BESTUUR/CBS/0/IP-GEEN (actie A-02.01.01) en in het budget van de volgende jaren en de financiering gebeurt met eigen middelen.

Publieke stemming
Aanwezig: Jan Roets, Franki Van de Moere, Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Patrick De Greve, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter, Melina Van Audenaerde
Voorstanders: Jan Roets, Franki Van de Moere, Claudine Bonamie, Carlos Bonamie, Hugo Coene, Tom Lacres, Patrick De Greve, Franky Cornelis, Luc De Meyere, Kristof Goethals, Johan Francque, Sylvie Bruyninckx, Dirk Hoste, Sylvie Van De Velde, Robert Maenhout, Ingrid De Sutter
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

Art. 1- Het bestek met nr. FIN/AKP/22036 en de raming voor de opdracht “Levering server- en netwerkinfrastructuur voor gemeente en OCMW”, opgesteld door de aankoopdienst worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 200.000,00 excl. btw of € 242.000,00 incl. 21% btw.
Art. 2- Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
Art. 3- Gemeente Sint-Laureins wordt gemandateerd om de procedure te voeren en in naam van OCMW Sint-Laureins bij de gunning van de opdracht op te treden.
Art. 4- In geval van een juridisch geschil omtrent deze overheidsopdracht, is elk deelnemend bestuur mee verantwoordelijk voor alle mogelijke kosten in verhouding tot zijn aandeel in de opdracht.
Art. 5- Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan de deelnemende besturen.
Art. 6- De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.
Art. 7- De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetcode 0110-00/241000/BESTUUR/CBS/0/IP-GEEN (actie A-02.01.01) en in het budget van de volgende jaren.